देश के रचनात्मक निर्माण हेतु धर्मतंत्र और लोकतंत्र की सहभागिता आवश्यक
र्दुभाग्य सां असांजे देश ऐं समाज में सजी राजनीति जातिवाद, सम्प्रदायिकता ऐं भृष्टाचार जे मथां आधारित थी वेयी आहे। देवासुर संग्राम जे नाले ते अलग अलग सम्प्रदाय हिक बे सां वैरभाव ऐं विरोध रखी करे आम नागरिकन जे मौलिक ऐं मानवाधिकारन जो हनन करे बि संर्घष करण लाय आमदा रहंदा आहिन। जहिंकरे काफी विरोधाभास ऐं किथे किथे उग्रवाद बि पैदा थींदो रहियो आहे। सेक्युलर शबदु स्टेट जे संदर्भ में प्रयोग थींदो आहे। पर किथे किथे धर्मनिरपेक्षता (पंथ निरपेक्षता) जो अर्थु कहिं बि धर्म खे न मनणु बि समझो वेंदो आहे। जडहिं कि राष्ट्रवादी व्यवस्था में देश जो संविधान ही असांजो "सर्वोपरि राष्ट्रधर्मु" मनियो वेंदो आहे। कहिं राष्ट्रधर्म अवेहलना करे कानून पहिंजे हथन में खड़ण वारन खे ही उग्रवादी या अराजकता वादी असमाजिक तत्व चयो वेंदो आहे। धार्मिक या पंथिक संस्थाउन जे स्तर ते बि इहा ही स्थिति रहंदी आहे।
जहिंकरे प.आचार्य श्रीराम शर्मा(गायत्री परिवार) पारां धर्मतंत्र ऐं राजतंत्र(शासन प्रशासन) जी सहभागिता ते ज़ोर डिनो वेयो हुयो। पर कट्टरपंथी सम्प्रदाय जाति,वर्ण,ऐं आश्रम व्यवस्था खे वंशानुगत(खानदानी) आधार ते ही रखणु चाहींदा आहिन। गुण,कर्म, ऐं संस्कार जे आधार ते परिवर्तनशील नथा करणु चाहिन। जहिंकरे व्यवस्था परिवर्तन मुश्किल थी वेयो आहे।भगवान ही कोइ रस्तो कढण जी कोशिश करे सघंदो आहे।